Okulun 2006-2007 Öğretim yılı yılsonu başarı oranı: %100
Personel Durumu:3 İdari ,52 Eğitim Öğretim, 4 Yardımcı Hizmetler, 2 Memur = 61 Personel
Okulmuzun Tarihçesi;
Okulumuz merhum Öğretmen Muhittin ARDAHAN, Noter Abdülhakem AKTAŞ ve mahalle sakinleri Hasan YAĞBASAN ve İbrahim GÜLER gibi bazı aydın kimselerin çabaları ile kurulmuş olan "Kırıkkale Okul Yaptırma Derneği" tarafından 120.000 TL karşılığı tek katlı, beş derslikli iki öğretmen odalı olarak yaptırılmış, mahallenin adına izafeten "KURTULUŞ İLKOKULU" adını almıştır. ,
Kırıkalenin dördüncü ilkokuluolarak 1959 yılı Kasım ayında hizmete açılmıştır.
Okulumuzun ismiMilli Eğitim Müdürlüğünün almış olduğu kararla 27.03.1994 tarihinde İstiklal İlkokulu olarak değiştirilmiştir.
Okulumuz ülke genelinde bütün ilkokulların sekiz yıllık temel eğitime geçmesi ile Kırıkkale Valiliğinin 07.08.1997 tarihli olurları ile 1997-1998 Eğitim Öğretim yılında İlkokuldan İlköğretim Okuluna dönüştürülmüştür. Bu tarihden itibaren okulumuzun ismi İstiklal İlköğretim Okulu olarak değiştirimiş olur halen eğitim öğretime devam etmektedir.
Vizyonumuz;
Okulunda istekle çalışan öğretmenlerin eşliğinde,temiz ve düzenli bir ortamda,çağın ve çevrenin şartlarına uygun düzeyde öğrenciler yetiştirip,sonraki aşamalrında da ilgilenerek hayata olumlu insanlar olarak atanmalarını sağlamak
Misyonumuz;
Bütün imkansızlıklara rağmen elimizdeki malzemeyi en verimli şekilde kullanarak tüm öğrencilerin öğrenmelerini sağlamak,bilgili,becerili,özgüvene sahip,çağın gereksinimlerine uygun insanlar olarak yetişmeleri için çalışmak
Stratejilerimiz;
Bütün öğrenciler öğrenebilir.
İyi bir eğitim için iyi ir ortam gereklidir.
Bilinçli veliler çalışmalardaki en büyük kolaylıktır.
Amaçlarımızı Gerçekleştirebilmek İçin;
Eğitimin çağımızdaki öneminin farkında olan ,bu nedenle öğrencisini doğru olarak yönlendirip, destekleyen,onunla ilgilenen, okulla işbirliği içinde bulunan,gerektiğinde okulun eksikliklerini pozitif olarak okulla tartışıp çözüm yolları üreten veliler ,bizi doğru yolda yürümeye zorlayacakları ve hatamızı görme imkanı doğuracakları için;okul veli işbirliği güçlendirilecek,gerekirse veli program dışı eğitime alınacaktır.
Okulda yapılan iyileştirmeler velilere iletilecek,yapılan çalışmalarda onlara da görevler verilerek güvenleri kazanılacaktır.
Tüm çalışma ve harcamalar öncelikli olarak öğrencinin ihtiyaç ve memnuniyeti için kullanılacaktır.
"İyi bir eğitim için nasıl bir ortam istiyorsunuz?" sorusuna tüm çalışan ve öğrencilerin cevaplarını verecekleri bir değerlendirme yapılacaktır.
Var olan imkanlar ile oluşmamış ortamlar belirlenip öncelik sırasına göre tasnif edilecek.
Maliyet hesaplamaları ve planlama yapılarak görev dağılımı ile iyileştirme çalışmaları başlatılacak.
Çalışmalar periyodik olarak denetlenip değerlendirilecek.
Sürekli değerlendirme yaparak bütün öğrencilerin öğretim programlarındaki temel bilgi ve becerileri kazanıp kazanmadıkları ölçülecektir.
Yapılan değerlendirme sonuçları analiz edilerek,sonuca göre gerekli iyileştirmeler için tüm öğretmenlerin yorumları ile belirlenecek programlar dahilinde iyileştirmeler yapılacak.
Öğrenci başarısı bireysel olarak düşünülecek,her öğrenci gösterdiği performansa göre değerlendirilecek farklı metot ve teknikler kullanılarak çalışmalar sürdürülecek.